måndag 29 september 2008

Kvällspromenad

Fixa är hos John Blund och sover gott i soffan zzzz..
När matte hämtade Fixa på dagis i eftermiddag så var Fixa ute med en annan hund i rastgården. Den andra hunden satt och tittade efter sin husse/matte såg det ut som. Längre in i rastgården höll mattes tjej på att gräva ett djupt hål till Australien kanske? Då hade matte gärna velat hoppa ned där för dit skulle hon gärna vilja åka. Oj, nu blev det ett sidospår men det är ju vi tjejer som är hemma nu och måndag kväll så då gör vi lite som vi vill;)
Fixas nya koppel är skönt att hålla i och husse har köpt ett nytt, fint halsband till Fixa. Det som är mindre bra är att det inte är några reflexer på och ikväll på promenaden var det verkligen mörkt. Matte gjorde en hemmalösning på problemet men får gå och köpa reflexer till Fixa snarast. När vi är hemmavid så går Fixa nu oftast bra i kopplet, vilket är kul, för då blir det roligare och lättare att promenera med henne. När vi var vid havet igår så behövde vi vara mer tydliga och bestämda på ett bra sätt för vid havet finns det så mycket att upptäcka, enligt Fixa och då var det svårare att gå i koppel:(. I kväll försökte vi även att träna lite annat som att stanna (viserligen med koppel på) sitta, sitta kvar nu längre tid och i med mer störning. Det gick ganska bra faktiskt. Fixa tittade upp flera gånger på ett flygplan som flög förbi. Det såg gulligt ut och jag hade gärna tagit kort men mörkt var det och kameran var hemma. Husse ringde och meddelade att han landat på Azorerna. Göteborg och Hising Island kan vara rätt bra det med på hösten... I morgon börjar fortsättningskurs för Fixa och matte.
Ha en bra kväll!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ville också gärna rest till Australien.. Men Azorerna lär ju också vara fint!! Vad gör husse där??
Ha nu riktigt tjejmys med Fixis i kväll - lycka till på kursen också förstås!

Anonym sa...

Snacka om att ha en positiv inställning till livet "citat" hising Island kan vara rätt fint på hösten!!!!*tror jag inte på för fem öre* Du är härlig du Elin!!*s* Ni är min Favoritblogg, kolla min sida frö mer info //Anki & Rut

Unknown sa...

Fixa kanske spanar efter flygplan för att hon anar att husse har åkt iväg i ett sånt? Fast matte och Fixa verkar ha det mysigt tillsammans med tjejkväll :). Lycka till på kursen!

Anonym sa...

Hej Fixa! Här kommer en hälsning från Lester (Welsh Springer spaniel) som du gick viltspårskurs med för Millan. Vet ej om du minns mig. Vilken trevlig blogg du har! Matte undrar var ni köpt det fina kopplet du fått? Hälsningar Lester

Fixa sa...

Hej Lester!
Har du fortsatt med viltspåret? Jag gillar ju det skarpt som du kanske vet och skall nu bara få till så husse ringer och bokar mig på ett prov i öppen klass för det är jag sugen på att prova:) Kul att du gillar min blogg! Läderkopplet har matte köpt till mig på Häromi, Tjörn. www.haromi.se Det är i kalvskinn så då var det 100:- billigare än älg, sa de=mer godis till mig:)
Ha det gott! svansviftningar från Fixa

Anonym sa...

Tack! Vad bra, då ska jag be matte snällt om ett sådant:) Viltspår älskar jag med, matte skall boka ett anlagsprov snart. Du ligger lite före mig Fixa, men jag hgår agilitykurs och vardagslydnad så det är fullt upp:)
Ha det så gott så hörs vi! Lester och matte

Anonym sa...

En sista fråga, var har husse köpt halsbandet? Du är ju så snygg i det tycker jag // Lester

Fixa sa...

Jag vet inte vart husse har köpt halsbandet och han är inte hemma denna veckan. Men matte kan nog ta reda på det snart=fråga när husse hör av sig och skriva på bloggen så att du vet. Kul att du gillar mitt koppel och halsband. Tack så mycket för komplimangen! Lycka till med anlagsprovet och agility Lester! Förstår att du har fullt upp med två kurser, bra jobbat av dig och din matte/nosgosingar från Fixa

Skicka en kommentar