söndag 13 juli 2008

Utmaning och spår

Husse och matte turas om att skriva på Fixas blogg. Det kom en utmaning av Marie som matte svarat på.

-Beskriv först reglerna.
-Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
-Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

  • Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag.

Äta frukost.
Gå hundpromenader med Fixa.
Städa ut oss ur stugan.
Lägga spår och gå det med Fixa.
Hälsa på i Säffle.

  • Vad gjorde du för 10 år sedan?

Det var 1998, jag studerade på Universitetet i Göteborg och sommarjobbade, nog på bank tror jag.

  • Ställen du bott på?

Munkedal , Strömstad, Tjärnö, Arvika, Göteborg, Boden, Göteborg igen, Säffle och nu Göteborg på några ställen...

  • Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

Mycket, lösa lån.. ha möjlighet att hjälpa andra både människor och djur, köpa hus och bättre bil med mer drag i och bättre packutrymme, resa som till Australien, Amerika, Borneo tidigare resa dit gillade jag, och andra ställen köpa snygga skor som mina fötter mådde bra av, gå på SPA oftare, bjuda på fest...

  • Personer du vill veta mer om?Många men det är redan flera som fått utmaningen så vi spanar runt på er andras bloggar
Idag var det dax att åka från huset i sydvästra Värmland och åka tillbaka till Göteborg. Matte har vaknat vid åttatiden(sovmorgon för matte) båda morgonar och tagit med Fixa på morgonpromenad-skönt att gå i skogen. Innan lunchbörjade vi städa ur och fixa men hann med annat under tiden också som att lägga spår och lyssna på sommarprogrammet på P1 med Björn Ulveus. Fixa fick även träna inkallning under tiden som husse vattnade växter utomhus. På tomten finns ett träd med bigarråer och det gillar Fixa. Hon är nästan som griseknoen i Emil i Lönneberga förutom att hon inte blir lullig för det är färska bigarråer. Vi försöker att ha koll på Fixa så att hon inte äter bär med kärnor utan kärnar ur åt henne men det är inte helt lätt...
Efter sommarprogrammet på radio gick matte spår med Fixa. Det gick mycket bra för Fixa att gå spåret, bättre än när matte la spåret för då blev det stopp i flaskan som spåret stänks med. Är det någon som har tips på detta? Fixa gillade att spåra och det gick fint.


Tyvärr tog batteriet slut mitt i spåret :(



På vägen hem åkte vi in i Säffle och fick god söndagsmat-mumms!
Ha en bra vecka allihopa!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga spårfilmer med ursöta Fixan :0)
Ha det gott!

Anonym sa...

Kul att få se Fixa söka!
Hon är så duktig!
Ha det bra!

Anonym sa...

Oj, du har också bott på många ställen!! Boden är ju en bit bort..
Vad duktig Fixa är!!
Boka tid för anlagstest!!!!! :D

Unknown sa...

Vad duktig Fixa är!!! Hon har en bra och gossig field-nos :). Roligt med fjärilen som flaxar förbi i början av första filmen. Det var kul att läsa mer om matte också!Vad pluggade du i Göteborg? En annan fråga jag har är vad ni har för filmkamera? Vi är lite sugna på att köpa en ny.

Anonym sa...

Hade jag läst detta inlägget före jag läste om de lila morötterna så hade jag inte behövt undra om det fanns någonstans man kunde se filmen=) Så målmedveten hon är, det kommer att gå lysande tror jag på en anlagstest. Vad kul att få leta mer om dig. Vi var i Strömstad för 2? år sedan, en underbar stad i mina ögon. men GBG går inte heller av för hackor=) //Anki

Fixa sa...

Klicka på pilen som ligger på bildfilen så rullar filmen-annars finns filmerna på You Tube

Skicka en kommentar