lördag 21 mars 2009

Hypnotisering

Hej!, Fixa här.
Jag undrar om det är någon av er hundkompisar som är duktiga på hypnotisering?
För en stund sedan så försökte jag först att få husses goa chokladkakor att apportera sig själva till mig. Husse och jag hade nämligen tränat apportering i parken, tidigare på kvällen och nu ville jag få nytta av det vi tränat, hmm. Chokladkakorna fattade nada och kom inte fast att jag kallade på dem snällt/bestämt. Så då försökte jag med hypnotisering/ samt även "snälla husse"-blicken på husse, men inget hjälpte och inga kakor fick jag.....det är ju lördag och allt även för Fixatjejen och jag är värd varenda kaka, tycker jag. Så nu tar jag mig en lur här på golvet, suck.
Hoppas att alla mina hundkompisar har roligare kväll och om någon av er har något tips angående hypnotisering av en mörk ballerina, eller två så mottages detta tacksamt av en kaksugen tjej!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, Smilla har ett förslag. Apportera något till husse som han verkligen gillar. Gör det spontant så han blir förvånad och glad, då kanske han delar med sig en liten bit...men det är svårt att komma över kakor och liknande gosaker hemma hos Smilla också...

Unknown sa...

Sandra här: "Oss Fieldflickor emellan; Jag som har x antal "bullar i ugnen" och ständigt är hungrig försöker också med alla knep att få smaka allt det goda som husse och matte stoppar i sig. Ibland lyckas jag. Hypnotisering har jag inte provat men däremot "tycka-synd-om-Fieldis-looken". Matte är (som Madelene hos Maxfield anade) svagast för mina sorgsna ögon (he,he). Husse är för hungrig, han. Ett råd: ge inte upp med husse, han behöver regelbunden träning! Ha en bra fortsättning på söndagen, jag håller tass för att du får smaka något gott innan dagen är slut. Många svansviftningar och nosepussar från Field-polaren Sandra."

Anonym sa...

Hmmm hypnotisering har jag inte testat men precis som Sandra så brukar den där field blicken kunna ge utdelning :0)
Voff voff // Lotus

Anonym sa...

Bästa tipset : Hypnotisering av människornas gottor funkar bäst på barnen....Tror att vuxna har blivit okänsliga faktiskt, de låtsas inte ens om att man sitter på svältens rand :)

Kram Rut

Skicka en kommentar