torsdag 26 mars 2009

Elektricitet II

Husse berättade en intressant händelse för några dagar sedan.
När Fixa och han skulle gå ned mot träningsplatsen för jaktkursen i söndags så gick det en annan hund framför Fixa. Fixa drog i kopplet för att hon ville komma ikapp den framförvarande hunden. Plötsligt så stannde hunden som gick före och tittade åt vänster. Fixa som nästan kommit upp i jämnhöjd tittade åt samma håll och fick se en STOR varelse som kom emot de två hundarna. Fixa blev intresserad och stack fram nosen för Fixa har lärt sig att man är artig om man hälsar :) ...
... men inte att det finns elektriska stängsel mellan henne o den hon skall hälsa på så Fixa fick en rejäl stöt av elstängslet. Grisar bakom stängsel kommer hon nog inte att gå nära i första taget. Den hon försökte att hälsa på var ett Linderödssvin som gick i en inhägnad. Detta möte med elektricitet var inte alls lika trevligt som behandlingen hos sjukgymnasten förra veckan.

Linderödssvin.
Fixa och husses slappar i soffan och imorgon skall Fixa åka iväg på weekendsemester!
Ha det bäst allihopa och en bra start på helgen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad läskigt med elstängsel!
Ska bli spännande att höra om hur Fixa reagerar nästa gång hon ser ett svin!
Tur att det gick bra.

Ha en skön helg!

Anonym sa...

Stackars Fixis!! Inte lätt att veta att det finns stygga trådar ute i naturen!!
Ha en skön helg!

Anonym sa...

Hoppsan då ! Den där tabben gjorde jag i somras.
Det är ingen rolig upplevelse det håller jag med om. Jag skulle kika närmare på de där stora lurviga kossorna jag :0( aldrig mer säger jag.'
Hoppas att det gick hyffsat i alla fall.
Många svansviftningar från Lotus

Unknown sa...

Aj, aj, aj, svinigt otäckt att få ström i Field-gose-nosen! Fast det var en gullig gris så jag förstår att Fixa ville hälsa :). Ha en härlig weekend! Bästa hälsningar från oss alla i Trosa!

Anki sa...

Stackars Fixa! Vilket möte det blev....

Skicka en kommentar