söndag 2 november 2008

Trädspanaren

Sol idag med :) Efter frukost gick vi ut alla tre, ut i Hisingsparken. Det var kallt ute så det tog ett tag innan vi fick upp värmen. När vi passerade dammen så gick Fixa två meter ifrån gräsänder (de var två meter ut i dammen och Fixa gick precis vid vattenbrynet) utan att vara speciellt intresserad av änderna så husse blev lite besviken....han verkar vilja träna Fixis mot jakt. Vi tränade Fixa på inkallning, balansträning på stockar, sitta kvar och annat nyttigt/kul. Längre fram blev Fixa intresserad av två änder och husse glad att hon var intresserad av dem. Som ni sett så hjäper Fixa till med bloggen ibland och idag har hon dikterat lite själv och fått hjälp att skriva.

-Hej Fixa här. På vår sköna morgonpromenix i parken idag så spanade jag på något i skogen. Husse hann inte se vad det var men jag tror att jag vädrade något gott rådjur eller annat. Matte lyfte upp mig i ett träd för att husse skulle ta kort men husse var inte klar med kameran så jag fick lyftas ned igen. När de var färdiga så "hjälpte jag till" att komma upp i trädet"visste ju att gott godis fanns att få" snygg bild blev det också eller hur?

Bra spaningsläge!

När vi snosade förbi stället där jag brukar få springa lös så sprang det fram tre skällande hundar på andra sidan stängslet- en av dem var rätt liten och bjäbbade så där jobbigt. Husse tyckte att vi skulle gå vidare men sedan gick han vilse och jag fick leta reda på honom två gånger. Snart får matte ha honom i koppel i stället för mig;)
När vi kom hem fortsatte SPA för mig (manikyr/pedikyr fick jag igår) och idag fick jag ett bad, blev fönad, busade lite innan det var dax för hårsalong och jag somnade under tiden de höll på med mig. I kväll har husse och jag lagat dillkött. Ja, dill är helt ok men jag fick hjälpa till att smaka på köttet som husse skar i bitar till mig, det var smaskens så tips till alla mina atletiska hundkompisar: laga kött med era tvåbenta och var med och provsmaka.
Nu softar vi i soffan. Ha en bra kväll! See ya! /Svansviftningar från nySPA:ad Fixa

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fixan har det härligt både ute och i sitt spa!! :D Kan tänka mig att hon njuter i fulla drag! Om några dagara är det dags! Kan tänka mig att Lova och Fixa får fullt upp med att busa på hotellrummet! :D
Ha en bra vecka tills vi ses!

Anonym sa...

Vilken härlig promenad!
Sitta i träd låter som en strålande plats att sitta på och spana efter fåglar och rådjur!

Charlie & Ennio ställer gärna upp som provsmakare här hemma.

Ha en bra vecka!

Fixa sa...

Madelene: ja Fixa och Lova kommer nog att busa en hel del när de träffas. Då är de nog i lagomt tempo och glada när de skall in i utställningsringen på lördag.

Anonym sa...

Börjar med att nämna att att det hade varit svårt för dig Fixa, att öppna dörren på Hallowee. Du gillar ju både bus & godis så det är nog bätter tvåbeningarna sköter det. Du har ju viktigare saker för dig, el hur?! Som att spana på änder, titta in i skogen för att se vad som händer, träna, leka och ha kul. Du ska se att det blir en del paket ändå, till jul=o) Visst är jag duktig på att rimma? Fast jag hade hellre jagat hare så klart...En hund som rimmar har trist*voff* //Rut

Skicka en kommentar