tisdag 16 december 2008

Språkskola i valphagen

Matte har varit otrogen igen, hörrni. Det är Fixa som tänker/dikterar, by the way. Jo, matte hon har varit iväg och luktar så spännande o gott om byxorna. Ella och Ammies doft kände jag men också något mer som jag inte riktigt vet vad det är för doft. Matte säger att hon varit hos Ellas valpar och lärt Lady in Red lite norska för fröken hon skall flytta och få en egen bra familj i Norge heter det visst. Där var ju jag med husse och matte i somras och åt vaffle på fjellet , mums. Ursäkta eLisa om jag inte har koll på valparnas namn men det är bra med olika färg på halsbanden, enligt matte;) sedan hade ju både Orange och Fågel blå klättrat upp i knät och gosat men det gör ju jag också ganska ofta med husse och matte. Kramas det är viktigt, tycker jag.

Lady in Red vilar ut med sin syster Gullpigan "Soja" i valphagen.

Efteråt blev både valparna och min matte trötta och fick ta sig en sovblund. Matte gosar extra med Orange.

Nu skall jag sova och telepatera över min uppdaterade julklappslista till Tomten för han jobbar visst dygnet runt nu i december.
Glada svansviftningar från Fixa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysigt med valpgos, ser verkligen härligt ut med utslagna hundar kring en lika utslagen besökare=o)
Kramen

Unknown sa...

Nämen vilken matte som är ute och viftar svans med andra voffsingar ;)! Klart man blir lite avis! Fast det är fullt förståeligt att hon "föll pladask" för de söta små. Många nosepussar och vosse-gosar från nallegänget i Trosa med matte och husse!

Anonym sa...

Oh valpgos, i den hagen skulle jag oxå velat vara;)
Härliga bilder !

Skicka en kommentar