onsdag 17 december 2008

Sillfrukost och Kursavslutning

I morse hade Fixa och husse en liten sovmorgon med efterföljande sillfrukost. Sill är något som frekventa bloggläsare vet att Fixa tycker mycket om och i juletider finns det mycket inlagd sill i kylskåpet - och den måste ätas upp!
  Aktiveringskursen är nu avslutad då det var sista lektionen ikväll, nu är det jullov från kurser. Fixa har två dagar kvar på hunddagis kvar sedan börjar hennes lov på riktigt :) Då det blev för svårt att lära sig städa just nu så vi bytte övning till att lära Fixa rulla runt samt att backa. I kväll så fixade Fixa att rulla runt och även att backa.  Det kan bero på att det bjöds på en höjdarbelöning: julskinka i tärningar - mums fillibabba!

 
Fixa och matte tittar på när Dexter och Cissi tränar.
  
Dexter tar en fotopaus.
  
Dexter och Cissi tränar och fröken Frida tittar på.

Dexter (är också SVCH) har en egen hemsida och en egen blogg!

Nu är det snart jul och Fixa med husse blir gräsänklingar då matte ska på släktreseturné. I hela tre dagar ska husse och Fixa hitta på roligheter som man inte får göra när matte är hemma *hihi* Sedan träffas vi alla i värmland för julfirande.

Ha det bäst!

5 kommentarer:

Leif sa...

Jag är bättre på att plocka fram än på att plocka bort, men om husse ger mig något bra godis så går det att pröva städning också. Gillar Fixa dammsugare? Jag tycker dom är läskiga!!
hälsar Nelson

Anonym sa...

Hejsan!
Städa är inge kul det är roligare att stöka till, gammelmatte gav mig en äggkartong igår o gissa om det blev många småbitar av den :0)
Har inte provat sill men ska försöka sno åt mig en bit så får vi se vad jag tycker.
Många Julkramar till er allihop från Lotus & Jojje

Anonym sa...

Nelson: Husse och matte har två sådanadära dammsugare, den "lilla" och den "stora". Den lilla tycker jag är intressant för den låter inte så mycket men den stora är sååå tråkig för den låter så mycket, då går jag in i ett annat rum och lägger mig.

Lotus: Kartonger är kul, lika roliga som toarullar. Särskilt toarullar med något smaskigt i. De "lever" inte länge efter jag fått sätta tänderna i dem. Efter det så får dom ta fram den "stora" dammsugaren :)

Hälsningar Fixa

Anonym sa...

När katten är borta dansar råttorna på bordet sägs det, men du kan nog vara lugn!*s* Vad duktigt av er att klara rulla runt samt backa....men för tärnad julskinka är det nog en hel del som funkar...OM man är en gottegris iaf. Fast Fixa är en rätt nyttig gottegris tycker jag=o) Ha en skön och härlig släkting turnè och efter det en riktigt god jul! Sen får du inte ledigt längre från bloggen *bestämmer*
Kram kram

Anonym sa...

Ja vad gör man inte för lite skinka...
Ha en trevlig släkting turné,

Och en riktigt God Jul!

Skicka en kommentar