onsdag 26 november 2008

Aktiveringskurs

Ikväll så har vi varit på aktiveringskurs på Hundstjärnan. På kursen fick man välja aktiviteter som man vill hunden ska kunna. Fixa ska få lära sig att städa efter sig, dvs. hämta in sina leksaker och lägga dem i en låda. Det är iaf. planen, vi får se hur det går.

Ikväll så tränade vi i par. Fixa och buskompisen Dexter tränade i samma rum. Det är perfekt att träna med en buskompis brevid, snacka om störningsmoment. Både Dexters matte och Fixas matte använde klicker.

Fixa spanar in när Dexter tränar.
Dexter med matte Cissi tränar på att vinka.
Vad ska vi hitta på nu matte?


Ha det bra alla bloggläsare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar vara en trevlig kurs! Jag har aldrig provat på klicker... skulle behöva ha klicker till mig själv!! Kanske hade jag blivit mer alert då??
Ha det gott!!

Anonym sa...

Jag älskar att jobba med klickern =)
Städa.....det var en bra idé. Det ska jag föröka få tussarna att göra!
Ha de bra

Skicka en kommentar