tisdag 7 oktober 2008

Melker

Då Fixa är mitt i sitt första löp så åkte husse iväg utan Fixa till jaktlydnadsträningen idag. Idag höll vi till i området runt Clarebergs ridklubb. Husse trodde han bara skulle "iaktaga" idag så att han och Fixa kunde träna momenten senare MEN vips så blev husse med en ny hund. Idag så kamperade den svarta tvååriga flatten Melker och husse tillsammans. Innan husse fick kopplet från Melkers matte så berättade hon att Melker mycket sällan står på fyra ben :) Det var lite skillnad att ha 35 kg Flatte jämfört med 18 kg Fixa att hantera.

Husse och Melker skötte sig utmärkt (husses anm.) , det är bra att det finns hundar som kan lära de tvåbenta hur det ska gå till. Några bilder med husses mobilkamera blev det.

 
Svarta flatten Melker

 
Promenad från parkeringen till övningsområdet.
 
Aktiviteter längs vägen, här tränas det inkallning.
  
"På väg hem" tränades det på att krypa under elstängslet.

Ha det bra!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Vad bra att det fanns en vovve som kunde träna husse ;)! Vi tvåbenta har nog en del att lära ibland av de kära fyrbenta men det såg ju ut att gå fint för husse med sin nya vän. Lycka till och kram till Fixa som nu är "stora flickan".

Anonym sa...

Bra med hundar som kan träna upp hussar & mattar! Säkert så känns det betydligt lättare med en Fixa i andra sidan kopplet nu när han fått jämföra med en 35 kg flatte=o)Jag bara älskar flattar, i mitt nästa liv ska jag nog köpa mig en sådan*ler*

Anonym sa...

Vad bra att få testa på träning med en främmande hund som tycker att det är Ok!! :D
Kan tänka mig att Fixa var nyfiken på Melkerdoften när husse kom hem! Nu har alla tjejer i f-kullen löpt i och med att Fixa också börjat!! Browniesarna har blivit stora!

Anonym sa...

Lite skillnad kan jag tro i storlek på hund att träna med :0)
Själv har jag fått pröva på pappilon , en aning mindre om jag säger så :0)
Det är SÅ kul att träna jakt. Tyvärr har jag en hund som har bomull i öronen just nu :0) Betyder att matte får kämpa lite mer men roligt är det.
Kram

Anonym sa...

Duktig husse som åker iväg på kurs utan Fixa! Såg ut som det var två bruna flattar på kursen? De är fina tycker jag! Tudor hade en brun flatkompis i samma ålder när de vara valpar. Då var de lika stora och såg så söta ut ihop när de busade runt. Nu är de ju 5 år och tittar bara på varandra med höga svansar... Jaha, då skriver jag om Tudor igen. Förstår inte varför jag alltid ska berätta om Tudor så fort jag ska skriva i Er blogg:-)?! Ha en bra vecka!!

Fixa sa...

Jo Emeli, det är två bruna flattar med på kursen - jättefina är de. Fixa hälsar att du får skriva hur mycket som helst om Tudor på hennes blogg :)

Skicka en kommentar