lördag 17 maj 2008

Lördag

Idag är det 17 maj-Norges nationaldag. Matte blev bjuden på mycket god jordgubbstårta, av sin norka arbetskamrat i slutet av veckan.
Husse tittar på sista VM-matchen i ishockey för Sveriges del. Sedan är det bara NHL kvar och sedan får matte sommarlov från husses ishockeytvtittande:) Tidigare idag tog vi en promenad runt Slätta Damm. Vi fick hålla in Fixa extra mycket för både knipor och gräsänder hade fått ungar och små, små dunbollar fanns både på land och i dammen. Fixa hoppade nästan upp på "godisstubben" innan husse sagt det till henne. Längre bort följde Fixa även kommando på den svårare stubben. Det var roligt för det har matte och Fixat tränat på tidigare o nu var det första gången som hon klarade att hoppa upp på den stubben. Fixa har varit busig både igår och idag när hon kommit lös och när hon smitit ut men efter ett tag har hon kommit på inkallning. Hm, vi får träna vidare helt enkelt. Tack för lycka till-hälsningar inför imorgon. Det behöver vi. Matte har tränat på att ställa Fixa och springa fint i koppel. Imorgon skall vi tänka på att ha roligt:) och matte skall tänka på att springa låånga, steg som hon gör med en vinthund hon fått träningsspringa i ringen med. Snart godnatt för matte för det är långt att köra imorgon. Husse ser nog färdigt på hockeyn och gissar att Fixa gör honom sällskap i soffan. Ha en fortsatt trevlig helg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i morgon!
Jag springer inte långa steg med mina fieldar.. så det är nog olika hur man gör.. Ibland går jag raskt med hunden i stället för att springa. Det viktigaste är att hunden visar sig fördelaktigt och det gör många fieldar i lugn trav. Det är inte en löpartävling man är ute på så som schäfer visas... där ägarna knappt hinner med.
Min åsikt: en field i väldigt rask flygande trav - ser ut som en setter!! ;) Majsan håller nog INTE med mig!! :D
Så mitt råd: gör det ni tycker känns bäst själva.... många åsikter finns det..
Jag håller tummarna för ER!

Anonym sa...

Lycka till idag Fixa :)
Lotus skickar en lycko puss!

Anonym sa...

var var ni och hur gick det???

Anonym sa...

Hoppas det har gått riktigt bra för Fixa på utställningen!!!
Nyfiken=)

Anonym sa...

Var är ni?? Längtar efter en rapport!!!

Skicka en kommentar