torsdag 25 december 2008

Juldag

Fixa och tvåbenta har varit i Säffle och firat julaftonskväll, där fick Fixa besök av Goldenfarbrorn Charlie, kärt återseende. Fixa gav bort och fick även goda ben i julklapp. Idag, juldagen så gick vi en långpromenad till och runt Krokstad herrgård. Det var där som Malte och Majsan för ett tag sedan erövrade ett tredjepris på jaktprovet. Där var även idag mycket fågel och till husses stora glädje så lyckades Fixa stöta en gräsand som tryckte i ett dike vilket vi passerade. Tillbaka i stugvärmen (det riktigt kallt idag) så käkade vi lutfisk med tillbehör och fruktsallad till efterrätt, mums. Bilderna kommer först i inläggen för bloggandet sker via mobiltelefon nu när vi är på resande tass.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar ha härligt väder i Säffle! :) Vad skönt! Dutig Fixa som stötte änder!! :) Lovar gott för husses planer.. :)
Fruktsallad låter mums.. men lutfisken hoppar jag gärna över!!
Ha en god fortsättning på jul och nyårsfirandet!!

Hero sa...

I hope you and your family had a very merry Christmas!

Anonym sa...

Stå stilla och fint det ser ut från bryggan! Jag borde nog lära mig moblogga jag med....Lutfisk, det fick jag ingen i år*gråter* Förr när vi var två (jag och min morfar) då blev det lutfisk, men nu vill bara jag ha.

God fortsättning på er //Anki

Skicka en kommentar