onsdag 2 september 2009

Fixa opererad

Idag har Fixa fått göra ultraljud på buken och det var bra för man såg ingen cancer i buken. Därefter konfererade veterinärerna och ringde oss. Senare i eftermiddag blev Fixa opererad. Man har amputerat den yttersta tån på höger framtass (tån längst till höger) och Fixa får stanna kvar på sjukhus i natt men får troligen komma hem imorgon.
Nu skickas det som opererats bort på analys och enligt veterinärerna kan det ta mellan 1-2 veckor innan vi får svar. Inte förrän man har detta svar kan man säga vilken grad av cancer som det är. Graden på denna cancer finns 1-3 där 1 är "snällast" och ju högre siffra desto sämre prognos. När vi får detta svar får vi även reda på om Fixa behöver strålning eller annan behandling som cellgift.
Fixa brukar vanligtvis vara en mycket positiv hund och vi hoppas, vill, önskar och tror att hon kan få fram extra energi för att motarbeta sjukdomen och att hon blir bra.
Tack för allt stöd vi får via e-post, telefonsamtal, kommentarer på bloggen och SMS. Vi hoppas att det forsätter för än är det mycket kvar i denna konvalecens!
Många kramar från
Fixas husse och matte

9 kommentarer:

Anki sa...

Hej! Jag följer kennel Maxfields bloggar och jag ville bara tassa in till er och säga att jag hoppas att Fixa kommer få den lägsta graden på sin cancer och att allt besvär går över fort! Jag antar att ni redan har bra veterinär, men jag har hört att djursjukhuset i Jönköping ska vara ett av landets bästa på just cancer... Bara en tanke. Men jag hoppas att denna pärs är över nu efter denna operation!!
Vi håller alla tummar och tassar här =)
Kram Anki, Zorro (blandis) och Allegro (sheltie)

Anki, Rut och Kanel sa...

Hejsan Elin, Per och Goa Fixa!
Hoppas att svaret kan vara det bästa i detta läget, grad ett då. Fixa har ju så bra grundförutsättningar med kondition och allt, så är det inte högsta graden tror jag att hon kommer att vinna den kampen. Verkar ju lovande att man inte fann några tumörer i buken, alltid något i eländet!

Fortsätt kämpa på alla tre, vi fortsätter hejja på er och håller alla tummar och tassar vi kan.
Det här Fixa(r) ni!!!!!!!

Kramar i massor //Anki

Anonym sa...

Hej Anki och Anki med hundar och alla bloggläsare. Tack för uppmuntran och Tack för tips om Jönköping! Det är redan diskuterat med veterinär om att skall strålning av Fixa göras så tänkt att den blir i Jönköping.
/Fixas matte

Lena & lapptussarna sa...

Vad skönt att det var bra i Fixas buk! Nu håller även vi tummarna för den lägsta graden på cancern och att Fixa blir frisk och kry igen!
Varma kramar till er och tussarna sänder en varm nospuss till Fixa!

Madelene sa...

Hej igen!!
Jag tänker att det låter som ett bra utgångsläge att det blev en enda tå och så tumören som operarades bort på Fixa!! Nu hoppas jag av hela hjärtat att det är en grad ett tumör hon haft!! Om det är högre grad så hoppas jag att strålning etc kan stoppa cancernt!!! Våra tankar är hos er!! Nils hälsar från havet och hela familjen sänder kramar!!!

Susann sa...

Vi tänker på er..... o håller tassar o tummar för Fixa´n.
Hoppas o tror på en låg grad av cancer, Fixan är en stark tjej så hon klarar av det hela bra skulle jag tro!
Många kramar o nospussar till er .

Unknown sa...

Hej Fixa med matte o husse!
Vi tror också att Fixa klarar det här galant, hon är ju Fieldis - ett motståndskraftigt släkte! Skönt att inte cancern har spridit sig till buken! Vi håller alla tummar och tassar jättehårt för att Fixa snart är sitt vanliga, friska jag igen!!! Många gosekramar till lilla fröken Field från oss och kram till matte och husse!!!

Anonym sa...

Hejsan! Skönt att höra att det verkar vara ett hyggligt utgångsläge nu. Hoppas verkligen att Fixa har den lägsta graden av cancer. Ni tycks ha läget under kontroll. Ha det så bra hela gänget. Kramar Harriet, Mats, Moses och Noa//

Anonym sa...

Jonna hälsar och håller alla tassar för syrran. Allt gott hälsar Jonna med familj

Skicka en kommentar