söndag 9 mars 2008

Matte och Fixa

Idag lånar matte en del av Fixas blogg. Jag har varit borta under stor del av veckan för min farfar har varit sjuk. När jag kom hem på onsdag kväll var jag ledsen och trött. Fixa mötte mig i hallen, glad att se mig. Jag grät och hon slickade mig i ansiktet, salta tårar. Natten till igår somnade min farfar in och dog. Han var världens bästa farfar och gillade både katter och hundar. Min syster och jag hälsade på vår farmor igår och det kändes bra att vara hos henne.

Hemma i Göteborg igen tittade vi på melodifestivalen och 'spårlöst försvunnen', under 'spårlöst försvunnen' somnade både matte och Fixa i soffan. Det är ju ett bra program tycker jag, men jag var trött.
Fixa tycker om när husse tar hand om sina hälar och smörjer in dem med Scholls mjukgörande salva. Fixa tycker att salvan är god att slicka av. Under de sista veckorna har Fixa blivit mer gosig och hon gillar att vila i soffan, gärna med sitt huvud i husses eller mattes knä.

Roliga nyheter finns att läsa på Maxfields blogg. Maxfield Dexter och Fixas syster Flora har varit på SSRK-utställning i Timrå. Dexter sopade hem hela klabbet, BIS! och syrran Flora blev BIR med HP och BIS-4:a i valpklass 1.

Det är inte bara i soffan som Fixa tycker det är skönt att vila, det finns ett ställe som är ännu skönare, och förbjudet att sova i för små fieldtjejer.



Ta vara på varandra! >:D<

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du är ledsen, det är tungt att förlora någon man håller av.
Tur att du har Fixa som tröstar.

Kram

Anonym sa...

Tunga dagar för dig Elin! Bra att du har en syster att dela det med.. och farmor!!!
Fixa känner av mattes stämning också!! Såklart! Vad kan vara bättre än en liten fieldis när man är ledsen!
Ja visst var kusin Dexter duktig i ringen! Även syster Flora var duktig! Ska bli roligt att se hur det blir! Idag fick jag mail om att även Jonna blivit anmäld till Uddevalla på lördagen!! Så roligt!! Det ser vi fram emot! Jag har ju anmält Irma och Dante.. och du kommer med Fixis!

Anonym sa...

Usch vad jobbigt för er! Att mista någon är alltid jobbigt, även om det är naturligt att mista någon av de "äldre" i familjen, så är det ändå samtidigt så att man aldrig har levt utan dem innan. Livet förändras och vi också.....Vad bra att ni kunde åka till er farmor och prata med henne. Ta väl hand om varandra och många kramar från Anki

Skicka en kommentar